MobilePay Online
Bemærk: Brugen af MobilePay Online kræver tilkøb af MobilePay modulet
Generelt
Med MobilePay Online er det muligt at modtage betalinger i shoppen via MobilePay på smartphone. Betalingsmuligheden forudsætter en eksisterende betalingsaftale hos NETS og en abonnement på DanDomains betalingssystem.
Opsætning
Betalingsmetoden til MobilePay Online oprettes med OnPay betalingsvindue v3, på samme måde som almindelige kort-betalinger.
I feltet “Betalings metode” vælger du i stedet “MobilePay”, og metoden vil så sende kunden til MobilePay betalingsvinduet.
Se gerne denne guide til opsætning af betalingsmetoder med OnPay betalingsvindue v3:
Betalingsmetode Prioritet
På oversigten af betalingsmetoder kan du mulighed for at ændre rækkefølgen som kunderne ser betalingsmetoderne i. Her bliver laveste sortering vist øverst på listen i shoppens betalingsflow.
DanDomain anbefaler at MobilePay Online bliver prioriteret til at stå øverst.
Betalingsforløbet
Når produkterne er lagt i kurven og kunden i checkout har valgt MobilePay og har klikket “gennemfør ordren”, vil de blive presenteret for følgende:
På første skærmbillede vil kunden blive bedt om at indtaste det telefonnummer som deres MobilePay er sat op med, herefter bliver de automatisk sendt videre til trin 2.
Trin 2 kan kunden se en opsummering af købet i form af total beløb, korttype og enkelte kortnumre så de kan identificere kortet samt navn og logo på shoppen. Når de klikker “fortsæt betalingen”, bliver de sendt til trin 3.
På trin 3 kan kunden se hvor lang tid de har tilbage til at godkende transaktionen i MobilePay og hvilket telefonnummer den er sendt til. Her skal kunden så åbne deres MobilePay app på deres telefon og godkende transaktionen derfra. Når dette er gjort får de en kvitering på telefonen og shoppen vil nu godkende betalingen for ordren og gå videre til shoppens ordrebekræftelses side.
Hævning af transaktioner
Når en transaktion er gået igennem i MobilePay vil den være at finde i DanDomain betalingssystem og kan hæves derfra på normal vis.