MobilePay Online

Bemærk: Brugen af MobilePay Online kræver tilkøb af MobilePay modulet

Generelt

Med MobilePay Online er det muligt at modtage betalinger i shoppen via MobilePay på smartphone. Betalingsmuligheden forudsætter en eksisterende betalingsaftale hos NETS og en abonnement på DanDomains betalingssystem.

Opsætning

Selve betalingsmetoden oprettes i shoppen under Instillinger -> Betaling.

MPO_admin

Forretningsnummer: Her indtastes dit eksisterende forretningsnummer som bruges i DanDomain betalingssystemet.
Sikkerhedsnøgle: Hvis dit betalingssystem er opsat med en sikkerhedsnøgle (MD5) indtastes denne. Mangler nøglen her, men står i betalingssystemet vil transaktionerne fejle.
Tilladte korttyper: Vælg her de korttyper du ønsker at tilbyde MobilePay for.
MPO betalingsvindue butiksnavn: Her skrives navnet på butikken. Dette vil komme til at fremgå på betalingsvinduet hos kunden. (se evt nedenstående eksempler)
MPO betalingsvindue logo: ligesom butiksnavn vil dette logo blive vist i betalingsforløbet hos kunden. (se evt nedenstående eksempler)

Når bare forretningsnummer (og sikkerhedsnøgle, hvis den benyttes) er indtastet og gemt, så er betalingsmetoden klar til brug.

Bemærk: Før en kunde kan benytte MobilePay Online skal de først have hentet MobilePay appen (lavet af Danske Bank) fra Appstore eller Google play. Appen skal være opsat til nethandel før den kan bruges.
Aktivering af nethandel gøres direkte i appen under: indstilinger -> Betalingskort -> Aktiver til nethandel.

Betalingsmedtode Prioritet

På oversigten af betalingsmetoder kan du mulighed for at ændre rækkefølgen som kunderne ser betalingsmetoderne i. Her bliver laveste sortering vist øverst på listen i shoppens betalingsflow.
DanDomain anbefaler at MobilePay Online bliver prioriteret til at stå øverst.

priority

Betalingsforløbet

Når produkterne er lagt i kurven og kunden i checkout har valgt MobilePay og har klikket “gennemfør ordren”, vil de blive pressenteret for følgende:

MPO_phonenumber   MPO_carddata_step   MPO_pay

På første skærmbillede vil kunden blive bedt om at indtaste det telefonnummer som deres MobilePay er sat op med, herefter bliver de automatisk sendt videre til trin 2.
Trin 2 kan kunden se en opsummering af købet i form af total beløb, korttype og enkelte kortnumre så de kan identificere kortet samt navn og logo på shoppen. Når de klikker “fortsæt betalingen”, bliver de sendt til trin 3.
På trin 3 kan kunden se hvor lang tid de har tilbage til at godkende transaktionen i MobilePay og hvilket telefonnummer den er sendt til. Her skal kunden så åbne deres MobilePay app på deres telefon og godkende transaktionen derfra. Når dette er gjort får de en kvitering på telefonen og shoppen vil nu godkende betalingen for ordren og gå videre til shoppens ordrebekræftelses side.

Hævning af transaktioner

Når en transaktion er gået igennem i MobilePay vil den være at finde i DanDomain betalingssystem og kan hæves derfra på normal vis.