Bliv klar til Black Friday

Vi har samlet de bedste tips til hvordan du kan blive klar til Black Friday (og andre udsalgsdage), med fokus på periodebestemte tilbud i shoppen.

6 tips til at komme i gang

    1. Periodestyring: Opret en periode i tidsrummet for Black Friday og benyt den i sammenhæng med tilbudsfunktionen. Læs mere her.
    2. Tilbud: Benyt tilbudsfunktionen til at sætte alle, eller udvalgte produkter ned i den pågældende periode. Via feltet Opdater eksisterende tilbud kan du bestemme om eksisterende tilbud skal overskrives. Læs mere her.
    3. Masseopdatering via import: Hvis der er tale om mange produkter kan du opsætte periodebestemte tilbud via import. Du skal dog være opmærksom på, at eksisterende tilbud overskrives, da en prislinje kun kan have en enkelt periode tilknyttet. Er man fortrolig med import proceduren kan man med fordel forberede sine tilbud og lancere dem via import.
    4. Salgsrabat: Det er muligt at lave en generel salgsrabat, med eller uden rabatkode, for den pågældende periode. Denne kan sættes til at gælde for allerede nedsatte produkter hvis du ønsker det. Læs mere her.
    5. Pakke- og mængderabat: Det er også muligt at benytte rabattyper som pakkerabat og mængderabat, selv om den mest benyttede konfiguration til Black Friday er en kombination af salgsrabat og fri fragt.
    6. Lav en dedikeret landingsside: Du kan med fordel oprette en produktgruppe, som kan agere landingsside til dine bedste tilbud, og herefter linke til den på sociale medier, i nyhedsbreve osv. Sørg for at sætte stemningen med et passende billedbanner og tekster omkring evt. timetilbud og konkurrencer mv.

Nyttige tips

        • Link til din rabatkode: Hvis du ønsker at inkludere en generel rabatkode i dit nyhedsbrev eller på sociale medier kan det gøres direkte i linket til din shop, således:
        • Behold eksisterende rabatter: Hvis du har mange produkter, der i forvejen har individuelle rabatter kan du med fordel lave en priseksport inden du opretter dine tilbud. Dermed kan du indlæse dine oprindelige tilbud når udsalget er overstået.

Ting du skal være opmærksom på

        • Sørg for, at du ikke utilsigtet overskriver tilbudsprodukter, der i forvejen er nedsat. Dette sikres ved at sætte markering ved Udeluk produkter på tilbud når du opretter en salgsrabat, og ved tilbud skal du undlade at sætte markering ved Opdater eksisterende tilbud.
        • Husk at du ikke kan lægge tilbud i kø. Når et tilbud er udløbet er det normalprisen der vises. Du skal med andre ord selv oprette nye tilbud og sætte evt. tidligere tilbud på produkterne efterfølende.
        • Hvis du ikke tidligere har arbejdet med tilbudsgeneratoren eller med import/eksport, så er det en god idé at øve opsætningen på forhånd, så du er forberedt. På denne måde undgår du evt. fejl som kan være uhensigtsmæssige midt i et udsalg. Det skal samtidigt nævnes at Import/Eksport er et tilkøbs modul til shoppen, som du kan tilkøbe via shoppens Appstore.
        • Hvis du benytter statisk cache sammen med periode- og timetilbud, så er det vigtigt at dine caching indtillinger reflektere dette, så indholdet opdateres rettidigt. Læs mere om statisk cache her.

Læs mere

 

Husk at du altid kan kontakte os her, hvis du har spørgsmål.


Du finder dokumentationen til DanDomain Webshop her: https://webshop-help.dandomain.dk x