Login til Pacsoft
For at gøre brug af Dandomains integration til Pacsoft, skal du være kunde hos Postdanmark i forvejen.
Postdanmark skriver på deres hjemmeside:
”For at benytte Pacsoft Online skal du være aftalekunde hos Postdanmark og have et aktivt kundenummer. Derudover skal du have en konto i Pacsoft Online med samme nummer”
Med andre ord skal du først have aftalen med Postdanmark som opretter et Pacsoft login til dig. Hvis du er ny kunde hos Postdanmark, kan du få lavet de to aftaler på samme tid. Men hvis du allerede ER Postdanmark kunde, men aldrig har brugt Pacsoft systemet, så skal du have udvidet din aftale med dem, før du kan bruge systemet. Specifikt skal du sørge for at Postdanmark har åbnet op for integration med Dandomain webshoppen i din Pacsoft aftale (API).
Hvis du søger på ”Pacsoft” på Postdanmarks hjemmeside, så kan du der finde flere informationer og en formular til ansøgningen.
Hvis du er i tvivl om hvilke aftaler du har med Postdanmark eller hvis du skal have udvidet din aftale til at omhandle Pacsoft, så skal du kontakte Postdanmark. Dandomain kan ikke hjælpe med denne del.
Når du har et gyldigt kundenummer (Brugernavn) og adgangskode fra Postdanmark, så skal du indsætte disse i din webshop. Dette gøres under:
Indstillinger -> Admin Brugere -> Pacsoft login
Bemærk: Det er først efter at du har indsat dit Pacsoft login i din webshop at de andre funktioner for Pacsoft åbnes i webshoppen.