Fjernsupport
![]() Windows |
![]() Mac OS X |
Ved afhjælpning af særlige problemstillinger samt ved hjælp til visse opsætninger kan det være en fordel at kunne arbejde direkte på den PC, der behøver førstehjælp. Gennem fjernsupport har vi mulighed for at yde denne service. Fjernsupporten foregår ved hjælp af det meget anerkendte TeamViewer, hvorigennem vores medarbejder efter aftale med dig kan opnå adgang til din PC eller MAC og foretage sig de samme ting, som hvis han sad ved dit tastatur. Undervejs følger du naturligvis med i alt direkte på din egen skærm.
For at starte TeamViewer på MAC idag, skal der lidt flere ting til at de køre så vi kan se med på skærmen. Og Apple har indført en sikkerhedsmekanisme som kræver, at der gives særlig adgang til fjernbetjeningsprogrammer som TeamViewer.
Du skal være administrator på din MAC for du kan åbne for system adgangen.
– Og kunne koden til den bruger du er logget på med på din MAC
1 – Når du har åbnet filen fra vores fjernsupport side bliver du mødt af følgende billede
– Her skal du markere i “Jeg Acceptere EULA og DPA”
– Tryk for Fortsæt
Når programmet er hentet og startet skulle du blive mødt med dette billede
– For at kunne hjælpe dig, skal du give adgang til 2 punkter, det første er Skærm optagelse
– Tryk på “Anmod om adgang”
Nu vil du skulle vælge “Åbn Systemindstillinger”
Nu vil du skulle taste koden til din MAC bruger (den samme du bruger når du åbner maskinen)
Her vælges “Senere” for du ikke skal det igennem flere gange.
Nu vil du skulle godkende TeamViewer (nogle Mac’s kan godt have at du skal godkende 2 steder som vist her)
– Den skal være Blå (standart) for at være godkendt
Når dette er godkendt, skulle du gerne komme tilbage til Gennemgå systemadgang vinduet.
Du kan også se at skærmoptagelse nu er godkendt, Tryk nu på “Anmod om adgang …”
Nu vil du skulle vælge “Åbn Systemindstillinger”
Tjek at du står på punktet “Tilgængelighed”
Nu vil du skulle godkende TeamViewer (nogle Mac’s kan godt have at du skal godkende 2 steder som vist her)
– Den skal være Blå (standart) for at være godkendt
Når du har godkendt dette vil du komme retur til dette billede, her skal der trykkes på close da du nu har givet adgang til programmet.
Når du har gået disse steps igennem, har du givet adgang til programmet, og vi kan overtagemusen og hjælpe dig.
Hvis du så til sidst giver os “Dit ID”, så kan vi forbinde til din maskine og hjælpe dig.
Når vi er færdige med fjernsupport, så kan du blot lukke programmet, vi kan ikke se med længere.