Fjernsupport


Windows

Mac OS X

Ved afhjælpning af særlige problemstillinger samt ved hjælp til visse opsætninger kan det være en fordel at kunne arbejde direkte på den PC, der behøver førstehjælp. Gennem fjernsupport har vi mulighed for at yde denne service. Fjernsupporten foregår ved hjælp af det meget anerkendte TeamViewer, hvorigennem vores medarbejder efter aftale med dig kan opnå adgang til din PC eller MAC og foretage sig de samme ting, som hvis han sad ved dit tastatur. Undervejs følger du naturligvis med i alt direkte på din egen skærm.


For at starte TeamViewer på MAC idag, skal der lidt flere ting til at de køre så vi kan se med på skærmen. Og Apple har indført en sikkerhedsmekanisme som kræver, at der gives særlig adgang til fjernbetjeningsprogrammer som TeamViewer.

Du skal være administrator på din MAC for du kan åbne for system adgangen.

Når programmet er hentet og startet skulle du blive mødt med dette billede
– For at kunne hjælpe dig, skal du give adgang til 2 punkter, det første er Skærm optagelse

Tjek at du står på punktet “Skærmoptagelse”
– Klik på hængelåsen så den er “låst op” og tast din kode til din MAC hvis du bliver bedt om det.
– Sæt flueben i TeamViewer ikonerne så der er givet adgang..

Når dette er godkendt, skulle du gerne komme tilbage til Gennemgå systemadgang vinduet.

Tjek at du står på punktet “Tilgængelighed”
– Klik på hængelåsen så den er “låst op” og tast din kode til din MAC hvis du bliver bedt om det.
– Sæt flueben i TeamViewer ikonerne så der er givet adgang..

 

Når du har gået disse steps igennem, har du givet adgang til programmet, og vi kan overtagemusen og hjælpe dig.
Og når du lukker vores Teamviewer og vi er færdige så kan vi ikke se med længere.