Sådan tager du et skærmbillede på Android

Android

Et billede siger mere end 1000 ord, siger mundheldet. Derfor kan det undertiden være en fordel for vores evne til at hjælpe dig, hvis vi her i supporten kan se et billede af det du ser på din skærm.

Et billede af din skærm kaldes også et skærmbillede eller et screenshot (fra engelsk) og denne guide viser dig hvordan du tager et skærmbillede og sender det til Dandomain supporten.

Dandomains mailsupport kan finde på at bede dig om at sende et skærmbillede hvis det illustrerer dit problem bedre end ord vil kunne. Du kan også fra vores bogholderi blive bedt om et skærmbillede af en kvittering, hvis vi skal ekspedere en ordre for dig hurtigt. Endelig er du altid velkommen til selv at sende et skærmbillede med ved første henvendelse til Dandomain support.

Sådan gør du:

  1. Sørg først for at din skærm viser det du ønsker at tage et skærmbillede af.
  2. Der findes desværre ikke en ensartet måde at tage skærmbilleder på en android telefon. I ældre versioner kunne det slet ikke lade sig gøre uden at have installeret egen software på telefonen. Fra og med version 2,2 Froyo er den almindelige metode på Android telefoner at trykke på Tænd/Sluk knappen og Lydstyrke-ned på samme tid og holde dem presset ned i et sekunds tid. Men alt efter producenten af telefonen kan kombinationen af knapper være en anden. F.eks. Tænd/Sluk knappen og Hjem knappen på Samsungs Galaxy modeller. Andre modeller igen bruger Tænd/Sluk knappen og tilbage knappen. I sidste ende kan det være nødvendigt for dig at kigge i den tekniske manual til din telefon for at finde ud af hvordan du gør. Telefonen vil gemme billedet i telefonens galleri.
  3. I din e-mail til Dandomain support trykker du vedhæft og vælger det gemte billede fra galleriet.

Skærmbilleder på andre enheder:

Windows, MAC OSX, iPhone/iPad, Windows Phone, Android, andre enheder.