Opsætning af ordrefelter

For at en ordre skal være gyldig til overførsel til Pacsoft, så skal den have adresseoplysninger, som Postdanmark kan bruge. Til dette skal du sørge for at dine ordrefelter er korrekt opsatte til at modtage kundens adresse. Du kan læse om Ordrefelter generelt i shoppen her
Specielt for Postdanmark er der en række krævede felter. Disse er:

Navn, Adresse, Adresse 2, Postnr., By, Land og E-mail adresse.

Shoppen bruger kundetype [Link til kundetyper] på leveringsadressen til at bestemme om en forsendelse er en forsendelse til en virksomhed. Hvis kundetypen står til ”Virksomhed” så bliver der i stedet valgt ”Postdanmark Erhvervspakke”.

Firmanavn feltet skal være tilgængelig ved valg af kundetypen Virksomhed.

Bemærk: De felter du bruger til dine ordrefelter skal være originalfelterne. Det nytter ikke f.eks. at omdøbe Navn feltet til ”Firmanavn”. Pacsoft vil stadig se det som navnefeltet, eller ved en erhvervsforsendelse som kontaktperson feltet. På samme måde kan du heller ikke bruge et reserveret felt til at kunden kan skrive flexleverings oplysninger. Disse skal skrives ind på den tilknyttede service.

Specielt om Leveringsland/Firmaland

En lille krølle på opsætningen af ordrefelterne er at det er et krav for overførslen at leveringslandet hedder ”Danmark”. Det lyder måske selvsagt, men i shoppen er det muligt at omdøbe leveringslandet. Dette gøres under Indstillinger -> Leveringslande. Så hvis du f.eks. vælger at omdøbe ”Danmark” til ”Levering til Danmark” af en eller anden grund, så vil overførslen fejle.

Hvis du ikke har lavet om på dine leveringslande i shoppen, er dette ikke noget du skal bekymre dig om.
Ligeledes skal landet i din firma adresse under Indstillinger -> Firmainfo også stå til ”Danmark”, da overførslen til Pacsoft også tjekker på dette felt.