Send mail fra printer/scanner

Har I netop erhvervet jer en printer/scanner, der har indbygget mulighed for at sende dokumenter via email, vil denne korte guide muligvis hjælpe jer.

En printer/scanner sender egentligt emails på lige vilkår som eksempelvis en Outlook klient.

For at kunne sende en email, vil den skulle kende en server, som den kan bruge til afsendelse.
Her vil jeres email løsning ved DanDomain, muligvis kunne bruges.

De opsætnings detaljer som der skal bruges, variere fra produkt til produkt.
– Nedenfor vil der være specificeret de forskellige detaljer ud fra de forskellige produkter.

Bemærk:

Hvis ikke I på jeres printer/scanner har mulighed for at tilkendegive login detaljer, i form af email adresse og password, så vil I ikke kunne bruge din DanDomain e-mail løsning til at sende med fra din enhed.

Web/Mail-hotel:

Server til udgående post(SMTP): asmtp.dandomain.dk
Port: 587
Kryptering: TLS
Login detaljer: e-mail adressen og dertilhørende password.

Exchange standard/basic:

Server til udgående post(SMTP): smtp.webexchange.nu
Port: 587
Kryptering: TLS
Login detaljer: e-mail adressen og dertilhørende password.

Office365:

Server til udgående post(SMTP): smtp.office365.com
Port: 587
Kryptering: TLS
Login detaljer: e-mail adressen og dertilhørende password.