Windows 10 Mail: Opsætning af IMAP
Denne vejledning er til Windows mail
– Hvis det er første gang kontien skal sættes op?
– Hvis du har problemer med opsætningen af allerede oprettet konti hos os?
Første gang konti skal tilføjes
1 – Åben programmet “Mail” i startmenuen.
2 – Klik på “Tilføj konto” og vælg “Avanceret installation”
3 – Indtast dine oplysninger
E-mail adresse – Skriv din e-mail adresse
Brugernavn – Indtast hele din e-mail
Password – Skriv adgangskoden til din e-mail konto.
Kontonavn – Angiv et navn til kontoen
Send dine meddelelser ved hjælp af dette navn – Skriv dit navn
Server til indgående mail Indtast
post.dandomain.dk:143
Kontotype – Vælg “IMAP”
Udgående (SMTP) mailserver Indtast
asmtp.dandomain.dk:587
- Sæt flueben i “Udgående mail kræver godkendelse” og “Brug samme navn til at sende mail“
- Fjern fluebenet i Kræv SSL for indgående mail “Kræver SSL“
- Flueben skal være slået TIL Kræv SSL for Udgående mail
4 – Klik på “Log på“
Din e-mail konto er nu opsat og klar til brug.
Problemer med opsætningen:
Har du problemer med opsætningen kan du følge disse steps til at tjekke om det er de korrekte oplysninger du har sat op i Windows Mail.
1 – For at rette indstillingerne skal du trykke på tandhjulet nede til venstre
2 – Nu vil de forskellige indstillinger til mailprogrammet komme frem, her skal du finde punktet “Administrer konti” til højre
3 – For at kunne rette indstillingerne for kontien, tryk på den ønskede konto i oversigten.
4 – For at komme ind til konti/server indstillingerne skal du så under “Skift indstillinger for synkronisering af postkasse”
5 – Dernæst kan du få adgang til server indstillingerne ved at trykke på “Avancerede indstillinger for postkasse”
6 – Så skal du tjekke om indstillingerne passer med nedenstående før at kontien forbinder korrekt.