Modtager ikke mails og afsender modtager får fejl

Det er mange muligheder i dag det gør at ens mail evt. ikke når frem. Som udgangspunkt vil mail blive sendt og får du ingen fejl, vil det være hos modtager der er sket noget.

Men som regel hvis dit mail system hos os ikke kan levere mail’en, vil du gerne få et svar fra vores system om at din mail der er sendt er blevet markeret som “Undelivered”,  hvor du så får en fejlmail retur fra vores mailsystem hvor der gerne står angivet hvorfor den ikke er leveret.

Eks, fejlen kan skyldes at din mailbox på mailserveren er fuld.

Recipient: <deres-konto@deres-domæne.dk>
Reason: 5.2.2 Mailbox has exceeded the limit

Afsender modtager følgende fejl:
This Message was undeliverable due to the following reason:
Each of the following recipients was rejected by a remote mail server. The reasons given by the server are included to help you determine why each recipient was rejected.

 

Hvorfor sker dette?

  1. Typisk er det fordi der efterlades en kopi af de mails du henter hjem på mailserveren.
  2. Det kan i sjældne tilfælde være fordi du ikke har tømt mail over et stykke tid. mailserveren har en begrænsning på 1 GBpr. E-mail konto
  3. En meget stor mail kan ligge og blokere.

For at rette fejlen skal du logge ind på http://webmail.dandomain.dk/ og tømme evt. papirkurv, sendt post, kontrollere din indbakke og andre mapper.
ønsker du mere plads i stedet kan dette bestilles i dit dandomain kundecenter, klik på abonnementer og vælg det domæne din mailadresse ligger på. Ved at klikke på det grønne plus kan du opgradere dit abonnement med både mere plads og flere konti.