Apple MacOS Mail: Manuel tjek af konti

Ved afhjælpning af særlige problemstillinger samt ved hjælp til visse opsætninger kan det være en fordel at kunne arbejde direkte på den MAC , hvor du behøver hjælp.
Link til Fjernsupport


1 – Åben MacOS Mail App’en. Det findes nemt ved at klikke på luppen i øverste venstre hjørne, eller ved at trykke på knappen Command og Mellemrumstasten – Søg på mail.

 

2 – Når du åbner appen skal du gå til Mail i øverste venstre hjørne ved siden af Applelogoet,
– klik på Indstillinger

 

3 – Nu under indstillinger, gå til Konti
– Tjek at det er din konti der er valgt
– Tryk på fanen serverindstillinger

 

4 – Nu under Serverindstillinger
– Server til indgående post (IMAP) skal ændres til
post.dandomain.dk
– Server til udgående post (SMTP) skal ændres til
asmtp.dandomain.dk

Tryk på GEM, nu skulle kontien være opdateret og virke igen.

 

 


Hvis dette ikke virker, så kan det være nødvendigt at udvide indstillingerne lidt.

 

Slå “Administrer forbindelsesindstillinger automatisk” under server til udgående post SMTP fra

– Port skal rettes til 587
– Brug TLS/SSL skal være slået TIL
– Godkendelse skal sættes til Adgangskode