Oprettelse af Office 365 E-mail

Log ind i kundecenteret på DanDomain.dk: https://www.dandomain.dk/kundecenter.html

Oplysninger omkring Office 365 abonnementer kan findes i kundecenteret, under fanebladet

”Mine produkter” -> Tryk på abonnementslinjen for ”Office 365 abonnement – mitdomæne.dk” -> Tryk på ”Produktoplysninger”.

Nu da du har adgang til dine login informationer for dit Office 365 abonnement, skal du åbne et nyt
faneblad og gå til din Office 365 administration: https://login.microsoftonline.com

Log ind med de oplysninger der findes i dit DanDomain kundecenter.

Når du er logget ind i din Office 365 portal, skal du trykke på ”Brugere og grupper”:

opret365mail01

I ”Brugere og grupper” skal du trykke på + for at lave en ny Office 365 konto

opret365mail02

Fra trin 1 til 4 skal felterne udfyldes med data for brugeren samt brugeren skal tildeles en licens.

opret365mail03

Ved trin 4 skal man skrive det midlertidige password ned, som man får oplyst når der er trykkes udfør.

Log ud af administrationen og log på med den nye konto, med det midlertidige password, her:

http://portal.office.com

Nu vil Microsoft bede dig om at lave et personligt password for din konto – dette bestemmer du selv og vil være din kode fremadrettet.

Bemærk: Du skal være opmærksom på at Microsoft godt kan bede dig om, løbende at skifte dit password af sikkerhedshensyn.

Hvor ofte og om denne funktion skal slåes fra kan ændres vha. denne guide