Opsæt domæne til Office 365

For at kunne benytte sit domæne sammen med Office 365 løsningen, skal det bekræftes over for Microsoft, at du er ejer af domænet.

Inden du går i gang

  • Vær sikker på, at e-mail adresserne der skal bruges til Office 365 er oprettet
  • Vær opmærksom på at mails fra din nuværende mailudbyder ikke automatisk flyttes med over til Office 365. Husk derfor altid en backup af dine e-mails.
    Hvis I ønsker at DanDomain skal flytte jeres e-mails til de nye konti, kontakt kundeservice på 8777 9045 eller support@dandomain.dk.
  • Når mailløsningen er flyttet til Office 365, er det vigtigt at fjerne eventuelle eksisterende MX records til den tidligere mailløsning, for at undgå fejllevering af e-mails.
  • Der kan gå op til 72 timer fra MX recorden ændres, til at alle mails leveres til Office 365 mailløsningen.

Domæne ligger ved DanDomain

  1. Log ind på https://portal.office.com med din administrator bruger
    (Loginoplysningerne kan findes i kundecenteret, som beskrevet i Kom i gang med Office 365)
  2. Tryk på “Administration
  3. Tryk på “Konfiguration” og derefter “Domæner
  4. Tryk på dit domæne.
    Ud for domænet, vil der stå “Konfiguration er i gang”
  5. Tryk på “Start konfiguration
  6. Tryk “Bekræft
  7. Hvis følgende skærmbillede vises, marker jeg administrerer mine egne DNS-poster og tryk næste
  8. Tryk “Udfør
  9. Domænet er nu opsat.
    Ud for domænet vil der stå “Konfiguration er fuldført”

 


Domæne ligger ved en anden udbyder

  1. Log ind på Office 365 administrationen – https://portal.office.com
  2. Tryk på Administration

  3. Tryk på Konfiguration og Domæner
    • Klik på dit domæne, der skal opsættes

  4. Klik på Start konfiguration

  5. Log ind hos din domæneudbyder og find frem til deres domæne administration.
  6. Indsæt en af de poster Microsoft har oplyst – enten TXT-recorden eller MX-recorden.
    • Klik på Bekræft
      Bemærk: Der kan gå op til 15 min før du efterfølgende kan bekræfte ejerskabet af domænet ved Microsoft.

  7. Indsæt de skrevne records hos din domæneudbyder – MX, CNAME, TXT og SRV records.
    • Hvis din domæneudbyder understøtter import af records, kan du eksportere indstillingerne ved at klikke på Eksportindstillinger
    • Når alle records er indsat hos din domæneudbyder, klik Bekræft

  8. Domænet er nu konfigurereret og du er klar til at bruge dine Office 365 produkter.
    Bemærk: Der kan gå op til 72 timer fra MX recorden ændres, til at alle mails leveres til Office 365 mailløsningen.