Opsæt domæne til Office 365

For at kunne benytte sit domæne sammen med Office 365 løsningen, skal det bekræftes over for Microsoft, at du er ejer af domænet.

Inden du går i gang

  • Vær sikker på, at e-mail adresserne der skal bruges til Office 365 er oprettet
  • Vær opmærksom på at mails fra din nuværende mailudbyder ikke automatisk flyttes med over til Office 365. Husk derfor altid en backup af dine e-mails.
    Hvis I ønsker at DanDomain skal flytte jeres e-mails til de nye konti, kontakt kundeservice på 8777 9045 eller support@dandomain.dk.
  • Når mailløsningen er flyttet til Office 365, er det vigtigt at fjerne eventuelle eksisterende MX records til den tidligere mailløsning, for at undgå fejllevering af e-mails.
  • Der kan gå op til 72 timer fra MX recorden ændres, til at alle mails leveres til Office 365 mailløsningen.

Hvis dit domæne ligger ved DanDomain

Der er to muligheder det kan gøres manuelt via office portalen eller via vores kundecenter.

Hvis Det er bestilt hos os (Domæne og Office365 løsning), skulle vores kundecenter forsøge at oprette det hele for dig. Men ønsker du at tilføje et domæne mere eller tjekke dit domænes tilknytning til din løsning kan du finde det her.

1. Hvis du logger ind her https://kundecenter.dandomain.dk

2. Når du er logget ind i kundecentret finde du jeres office løsning i din oversigt og trykker på domænet til løsningen

3. Nu er du inde på dit office 365 produkt skal du ind i vores office 365 panel. Tryk på “Office 365 Kontrol panel”

4. Når du er inde i dit Office 365 Kontrol panel finder du “Domæneopsætning” i toppen.
– Derefter kan du se i din oversigt om det ønskede domæne allerede står til det primære domæne, eller om du har flere domæne tilknyttet.

Hvis du ønsker at tilføje et domæne mere så kan gøre følgende :
– Tast det nye domæne navn neden under (2) , og ikke et domæne med Æ/Ø/Å da det ikke fungere som maildomæne.
– Tryk på “Tilføj domæne”, hvis domænet er registeret ved os vil vores system automatisk tilføje domænet til oversigten og validere domænet.

Hvis det er et domæne mere der skal tilføjes så skal du følge guiden herunder til manuel tilføjelse af domæne



Manuel tilføjelse af domæne

  1. Log ind på https://portal.office.com med din administrator bruger
    (Loginoplysningerne kan findes i kundecenteret, som beskrevet i Kom i gang med Office 365)
  2. Tryk på “Administration
  3. Tryk på “Konfiguration” og derefter “Domæner
  4. Tryk på dit domæne.
    Ud for domænet, vil der stå “Konfiguration er i gang”
  5. Tryk på “Start konfiguration
  6. Tryk “Bekræft
  7. Hvis følgende skærmbillede vises, marker jeg administrerer mine egne DNS-poster og tryk næste
  8. Tryk “Udfør
  9. Domænet er nu opsat.
    Ud for domænet vil der stå “Konfiguration er fuldført”

 


Domæne ligger ved en anden udbyder

  1. Log ind på Office 365 administrationen – https://portal.office.com   Med din office 365 admin bruger ellers vil du ikke have de rigtige rettigheder når du er logget ind på office portalen.
  2. Tryk på Administration
  3. Tryk på Konfiguration og Domæner
    • Klik på dit domæne, der skal opsættes

  4. Klik på Start konfiguration

  5. Log ind hos din domæneudbyder og find frem til deres domæne administration.
  6. Indsæt en af de poster Microsoft har oplyst – enten TXT-recorden eller MX-recorden.
    • Klik på Bekræft
      Bemærk: Der kan gå op til 15 min før du efterfølgende kan bekræfte ejerskabet af domænet ved Microsoft.

  7. Indsæt de skrevne records hos din domæneudbyder – MX, CNAME, TXT og SRV records.
    • Hvis din domæneudbyder understøtter import af records, kan du eksportere indstillingerne ved at klikke på Eksportindstillinger
    • Når alle records er indsat hos din domæneudbyder, klik Bekræft

  8. Domænet er nu konfigurereret og du er klar til at bruge dine Office 365 produkter.
    Bemærk: Der kan gå op til 72 timer fra MX recorden ændres, til at alle mails leveres til Office 365 mailløsningen.