Delte postkasser med Office 365

Hvad er delte postkasser?

Med delte postkasser er det nemt for en gruppe af personer at overvåge og sende mails fra en fælles konto.
Dette kan eksempelvis være en offentlig mailadresse som info@mitdomæne.dk eller kontakt@mitdomæne.dk.

Når en person i gruppen besvarer en meddelelse, der er sendt til den delte postkasse, er afsenderen den delte postkasse og ikke den enkelte bruger.

Fælles postkasser er praktiske til at håndtere mails fra kunder, fordi flere personer i organisationen kan dele ansvaret med at overvåge postkassen og besvare henvendelser. Dine kunder får hurtigt et svar, og relaterede mail gemmes i én postkasse.

En fælles postkasse har ikke sit eget brugernavn og adgangskode. Du kan ikke logge på en fælles postkasse direkte via Outlook eller Outlook Web App. Du skal først have fået adgangstilladelse til den fælles postkasse, hvorefter du får adgang til den via Outlook eller Outlook Web App. Du behøver ikke at tildele licenser til fælles postkasser.

Opret delt postkasse

  1. Log ind på Office 365 administrationen – https://portal.office.com som administrator
  2. Tryk på “Administration” ude i menuen til venstre
  3. Tryk på Grupper og Delte postkasser
    • Tryk på Tilføj en delt postkasse

  4. Udfyld informationerne
    Navn – Angiv et navn, så du kan kende forskel på de forskellige postkasser
    Mail – Angiv e-mail adressen, den delte postkasse skal have

    • Klik på Gem ændringer

  5. Den delte postkasse er nu oprettet.
    • Tryk på Føj medlemmer til din delte postkasse

  6. Tryk nu på punktet
    Tilføj medlemmer
    Indtast/søg efter navnet på den bruger, der skal tilføjes og sæt flueben ud for medlemmet nedenfor.
    Dette gentages hvis flere brugere skal have adgang til postkassen.

    • Tryk på Add pr bruger der skal tilføjes

  7. Giv det lidt tid og de angivne brugerne har nu adgang til den delte postkasse når opdateringen/tilføjelsen er slået igennem hos Microsoft

Tilføj delt postkasse i Webmail (OWA – Outlook web app)

Nu hvor den delte postkasse er oprettet skal vi kunne se og sende mails fra den, igennem OWA (Outlook Web App) eller Outlook.

  1. Log ind i webmail med din bruger på https://outlook.office365.com/owa
  2. Tryk på Mere

  3. Højreklik på din bruger og tryk Tilføj delt mappe

  4. Indtast navnet på den delte postkasse og klik på den.
    • Tryk Tilføj

  5. Den delte postkasse er nu tilgængelig i webmailen.

Yderligere information om brugen af delte postkasse kan findes her: