Office 365 mailopsætning – Mac Mail

Har du Office 365 Exchange Online kiosk, skal du bruge “POP3 opsætning”
Har du en anden Office 365 mailløsning, anbefaler vi “Exchange opsætning”

Exchange opsætning

  1. Åbn Mac Mail
  2. I menuen, tryk på “Mail” og dernæst “Tilføj konto
  3. Vælg “Exchange
  4. Indtast dine kontooplysninger
    Navn – Indtast dit navn
    E-mail adresse – Indtast din e-mail adresse
    Adgangskode – Indtast adgangskoden til din e-mail adresse

    • Tryk “Log ind”

  5. Vælg de programmer, der skal synkroniseres og tryk “OK”
  6. Kontoen er nu opsat og klar til brug.
    Den første synkronisering af de valgte programmer, foretages nu.

POP3 opsætning

  1. Åbn Mac Mail
  2. Sæt hak i Tilføj anden postkonto…” og tryk på “Fortsæt”
    finalfortsæt1
  3. Udfyld felterne og tryk opret.
    Fulde navn: Her indtastes navnet på den person der skal benytte kontoen.
    E-mailadresse: Her indsættes brugernavnet/emailadressen til den specifikke konto som ønskes opsat.
    Adgangskode: Her indsættes adgangskoden til den specifikke konto som ønskes opsat.
    Opret rigtig 1
  4. Idet at du har trykket “Opret” jævnfør tidligere beskrivelse, vil det nu gå op for MAC Mail at denne konto kræver manuelt definerede serverindstillinger.
    Du skal derfor trykke på “Opret” igen.
    Opret rigtig 2
  5. De indgående server indstillinger skal nu opsættes.
    Kontotype: POP
    Postserver: outlook.office365.com
    Brugernavn: Her indsættes brugernavnet/emailadressen til den specifikke konto som ønskes opsat.
    Adgangskode: Her indsættes adgangskoden til den specifikke konto som ønskes opsat.
    Når disse felter er udfyldt trykkes der på Næste
    Indgående2
  6. De udgående server indstillinger skal nu opsættes.
    SMTP-server: smtp.office365.com
    Brugernavn: Her indsættes brugernavnet/emailadressen til den specifikke konto som ønskes opsat.
    Adgangskode: Her indsættes adgangskoden til den specifikke konto som ønskes opsat.
    Når disse felter er udfyldt trykkes der på Opret
    SMTP3
  7. Din konto er nu opsat og du vil nu kunne sende og modtage email.

TIP: Har du fejl i afsendelse og/eller modtagelse af email, kan der være flere årsager til dette, som for eksempel: Lokal Netværks blokering, Netværks fejl, dårlig/ingen forbindelse, eller lignede netværk/sikkerheds foranstaltninger. Du bedes kontakte din netværks administrator og/eller Internet udbyder, for fejlsøgning af dette. Forbeholdt at du forinden har haft kontakt til DanDomain Support for at få bekræftet at din konto er aktiv og korrekt opsat.