Justering af spamfilter / anti-virus
DanDomain, og de fleste andre mailudbydere, tjekker op imod diverse offentligt tilgængelige spamlister. Disse spamlister fortæller hvilke IP adresser, som er blevet misbrugt til sende spam ud fra. Spam kan sendes med og uden ip-indehavers vidende, men kan ryge på spamlister uanset hvad. Dette bevirker, at mailudbyderen blokerer for afsendelse af mail, da pågældende IP adresse er registreret som spamafsender. Vi har valgt at tjekke for spam ved at anvende nogle internationale spamlister. Bl.a. Spamcop.net og DSBL.org.
Disse metoder skulle gerne sortere det værste fra. Oplever du stadig problemer med spam, kan du via dit kundecentret finde en mulighed, for selv at lave regler, for hvad der skal blokeres på dit domæne eller enkelt E-mail konto.
Du justerer spamfilter/antispam og antivirus på følgende måde:
1 – Log på dit DanDomain kundecenter på denne URL: Dandomain kundecenter
2 – I oversigten (Mine Produkter) vælger du den løsning, hvor din e-mailkonto befinder sig (Webhotel eller Mailhotel)
3 – Klik på punktet “Mailadministration” i oversigten
4 – I mailadministrationen kan du redigere den enkelte e-mailkonto. For at gøre det klikker du på ikonet med blyanten (markeret med rød).
5 – Klik på fanen ‘Antivirus & Antispam’. Du kan nu ændre indstillinger for følgende:
Antivirusbeskyttelse – Aktiveret/Deaktiveret (antivirusbeskyttelse er aktiveret som standard)
Blokering af filer med høj risiko – Ja/Nej
Antispam – Ja/Nej
Derudover kan du justere markerings- og sletningsscore for Spam.
Når du er færdig med dine ændringer, klikker du på ‘Gem filterindstillinger’.