Sådan håndterer du aftaler/begivenheder i Booking

I guiden her viser vi dig, hvordan du håndterer dine bookings. Hvordan redigerer og flytter du fx aftaler? Og hvordan sletter du dem?

 

Bookinger

Du ser dine bookinger i Kalenderoversigten (Menu -> Aftaler -> Kalender)

I oversigten skelnes der mellem to typer af bookinger:

  1. Begivenheder (markeret med en grøn prik)
  2. Aftaler (markeret med en lilla prik)

For at håndtere en booking skal du klikke på den.

 

Håndtering af en begivenhed

Klikker du på en begivenhed, kan du se:

  • Detaljer om selve begivenheden
  • Navne på deltagere
  • Lokationen.

Du kan også eksportere en deltagerliste som CSV-fil.

Klikker du på deltagerens navn, får du adgang til at annullere bookingen og redigere deltagerens navn, e-mail og telefonnummer. Annullerer du bookingen, får kunden automatisk besked via mail.

 

Håndtering af en aftale

Klikker du på en aftale (markeret med en lilla prik), kan du se:

  • Detaljer om selve aftalen
  • Oplysninger om kunder
  • Status på betaling

Du får også adgang til tre funktioner:

  1. Rediger aftale
  2. Flyt booking
  3. Annuller aftale

 

Rediger aftale

Klikker du på Rediger aftale, får du adgang til at redigere navn, e-mail og telefonnummer.

 

Flyt booking

Klikker du på Flyt booking, får du adgang til at flytte kundens booking til en anden dag og/eller tidspunkt. Gennemfører du flytningen, får kunden automatisk besked via mail.

 

Annuller aftale

Klikker du på Annuller aftale, får du adgang til at annullere aftalen. Gennemfører du annulleringen, får kunden automatisk besked via mail.