Planlagt backup fejlet
Hvis en planlagt backup ikke kan gennemføres, kommer der, som i mange andre tilfælde, en rapport herom. Denne rapport indeholder information omkring Backupsættet og tidspunktet for den fejlede opgave.
Der findes følgende checkliste for løsning af dette problem…
TRIN 1
- Åbn Backup Klienten/programet og log ind.
- Vælg tandhjulet nederst i venstre hjørne for at komme til Backupsæt indstillingerne.
- Vælg det omhandlende backupsæt i toppen.
- Følgende flueben SKAL være sat, for at computeren/serveren ved at der skal køres en planlagt backup:
TRIN 2
- Højreklik på processlinjen til venstre for uret og tryk på “Jobliste”:
- Vælg fanebladet “Processer” og sortér efter “Procesnavn”:
- Løb listen igennem og vær sikker på at følgende proces er aktiv:
scheduler.exe
TRIN 3
- Gå i “Kontrolpanel” og åbn “Administration” – Vælg herefter “Tjenester/Services”.
- Sortér tjenesterne efter “Navn” og find “Online Backup Scheduler”.
- Markér tjenesten, højreklik på den og tryk “STOP”. Vent herefter 10 sekunder.
Tjenesten stoppes:
Herefter skal alle processer igen være 100% aktive og en planlagt backup skulle igen være mulig at gennemføre.
TRIN 4
HVIS IKKE OVENSTÅENDE PROCEDURE(R) HAR DEN ØNSKEDE VIRKNING, KAN FØLGENDE PRØVES:
– KØR EN GENSTART AF COMPUTER/SERVER.
– GENINSTALLÉR BACKUP KLIENTEN (OBM) – Klik hér – dette vil ikke have indflydelse på opsætning, da alt ligger gemt på serveren.