Planlagt backup fejlet

Hvis en planlagt backup ikke kan gennemføres, kommer der, som i mange andre tilfælde, en rapport herom. Denne rapport indeholder information omkring Backupsættet og tidspunktet for den fejlede opgave.

Der findes følgende checkliste for løsning af dette problem…

TRIN 1

  1. Åbn Backup Klienten/programet og log ind.
  2. Vælg tandhjulet nederst i venstre hjørne for at komme til Backupsæt indstillingerne.
  3. Vælg det omhandlende backupsæt i toppen.
  4. Følgende flueben SKAL være sat, for at computeren/serveren ved at der skal køres en planlagt backup:

TRIN 2

  1. Højreklik på processlinjen til venstre for uret og tryk på “Jobliste”:
  2. Vælg fanebladet “Processer” og sortér efter “Procesnavn”:
  3. Løb listen igennem og vær sikker på at følgende proces er aktiv:
    scheduler.exe

TRIN 3

  1. Gå i “Kontrolpanel” og åbn “Administration” – Vælg herefter “Tjenester/Services”.
  2. Sortér tjenesterne efter “Navn” og find “Online Backup Scheduler”.
  3. Markér tjenesten, højreklik på den og tryk “STOP”. Vent herefter 10 sekunder.

Tjenesten stoppes:

  1. Markér igen tjenesten, højreklik på den og tryk denne gang “START”.

Herefter skal alle processer igen være 100% aktive og en planlagt backup skulle igen være mulig at gennemføre.

TRIN 4

HVIS IKKE OVENSTÅENDE PROCEDURE(R) HAR DEN ØNSKEDE VIRKNING, KAN FØLGENDE PRØVES:
– KØR EN GENSTART AF COMPUTER/SERVER.
– GENINSTALLÉR BACKUP KLIENTEN (OBM) – Klik hér – dette vil ikke have indflydelse på opsætning, da alt ligger gemt på serveren.