Office 365 mailopsætning – Mac Mail OSX

Før du giver dig i kast med at opsætte din Office365-Mail i dit OSX Mail på din MAC, anbefales det at du læser teksten som vil være at finde på nedenstående link. Der vil i bunden af siden som linket henviser til, være et link tilbage til denne guide. God læselyst.
https://support.dandomain.dk/office365-mail-licensen/

Har du som bruger, intet behov har, for at vide om du på din telefon eller webmail, allerede har læst en email, eller ej heller har behov for kalender, kontaktpersoner eller sendt post og undermapper, bliver synkroniseret imellem Mac Mail og dine andre enheder, men stadig har behov for at læse og besvare emails i Mac Mail. Så vil du ud fra nedenstående guide blive vejledt i at opsætte din Office365-Mail konto i OSX Mail på MAC

POP3 opsætning:

1: Åben Mail programmet, som vil være at finde i din “Menu”

Mailikonfundet

2: Sæt hak i Tilføj anden postkonto…” og tryk på “Fortsæt”

finalfortsæt1

3. Udfyld felterne og tryk opret.

Fulde navn: Her indtastes navnet på den person der skal benytte kontoen.

E-mailadresse: Her indsættes brugernavnet/emailadressen til den specifikke konto som ønskes opsat.

Adgangskode: Her indsættes adgangskoden til den specifikke konto som ønskes opsat.

Opret rigtig 1

4. Idet at du har trykket “Opret” jævnfør tidligere beskrivelse, vil det nu gå op for MAC Mail at denne konto kræver manuelt definerede serverindstillinger.

Du skal derfor trykke på “Opret” igen.

Opret rigtig 2

5. De indgående server indstillinger skal nu opsættes.

Kontotype: POP

Postserver: outlook.office365.com

Brugernavn: Her indsættes brugernavnet/emailadressen til den specifikke konto som ønskes opsat.

Adgangskode: Her indsættes adgangskoden til den specifikke konto som ønskes opsat.

Når disse felter er udfyldt trykkes der på Næste

Indgående2

5. De udgående server indstillinger skal nu opsættes.

SMTP-server: smtp.office365.com

Brugernavn: Her indsættes brugernavnet/emailadressen til den specifikke konto som ønskes opsat.

Adgangskode: Her indsættes adgangskoden til den specifikke konto som ønskes opsat.

Når disse felter er udfyldt trykkes der på Opret

SMTP3

Din konto er nu opsat og du vil nu kunne sende og modtage email.

TIP: Har du fejl i afsendelse og/eller modtagelse af email, kan der være flere årsager til dette, som for eksempel: Lokal Netværks blokering, Netværks fejl, dårlig/ingen forbindelse, eller lignede netværk/sikkerheds foranstaltninger. Du bedes kontakte din netværks administrator og/eller Internet udbyder, for fejlsøgning af dette. Forbeholdt at du forinden har haft kontakt til DanDomain Support for at få bekræftet at din konto er aktiv og korrekt opsat.