Office 365 Exchange mailopsætning – Android (Samsung)

Før du giver dig i kast med at opsætte din Office365-Exchange mail konto på din Android telefon, anbefales det at du læser teksten som vil være at finde på nedenstående link. Der vil i bunden af siden som linket henviser til, være et link tilbage til denne guide. God læselyst.
https://support.dandomain.dk/office365-mail-licensen/

Opsætningen til Android finder du nedenfor.

Android opsætning (Med udgangspunkt som værende taget i en Samsung telefon)

1. Gå til dine “Indstillinger” menu

– Denne kan findes i oversigten over dine apps, men en genvej til denne vil også være at finde i højre top hjørne af din “Drop down menu” (Se nedenstående billede)

indstillinger

2. Find og vælg “Konti

Konti android

3. Vælg “Tilføj konto

Konti3

4. Find og vælg “Microsoft Exchange ActiveSync

Exchange active sync

5. Udfyld “Emailadresse” og “Adgangskode“. Og tryk næste.

Android konto

6. Da du i tilfælde af at din telefon bliver stjålet, vil have mulighed for at slette dine emails og andet konto data via fjernkontrol fra din webmail, skal du give samtykke til dette for at kunne sætte kontoen op. Det gøres ved at vælge “OK” i den boks der kommer frem i det at du trykkede “Næste” efter den tidligere vejledning.

TIP: Kommer “Fjernsikkerhedsadministration” boksen ikke frem ved dig, men istedet en side hvor du har mulighed for at definere yderligere indstillinger, så kunne det tyde på at din telefon ikke har held med at kontakte Office365 systemet. Dette kan der være flere årsager til, som for eksempel: Lokal Netværks blokering, Netværks fejl, dårlig/ingen forbindelse, eller lignede netværk/sikkerheds foranstaltninger. Det anbefales dog, at før du tager kontakt til din lokale netværks administrator/Internet udbyder, forsøger følgende: Genstart af telefonen og nyt forsøg på opsætning. Skift fra WiFi til 3G og forsøg igen. Skift fra 3G til WiFi og forsøg igen. Forsøg eventuelt at gøre ovenstående i forskellige rækkefølger. Har du fortsat problemer, bedes du tage kontakt til din netværks administrator og/eller Internet udbyder. Forbeholdt at du forinden har haft kontakt til DanDomain Support for at få bekræftet at din konto er aktiv og korrekt opsat.

ok

7. Ser du nedenstående billede, vil det betyde at din telefon har haft held med at få forbindelse til serveren og du er nu blot et par personlige præference specifikke valg fra at have din konto opsat.

Periode til at synkronisere E-mail: Du kan her vælge hvor langt tilbage din telefon skal vise emails. Hvis du vælger standarden på 3 dage, vil det kun være emails modtaget og sendt indenfor de sidste 3 dage der vil være at finde på din telefon. Denne periode kan opsættes og nedsættes efter behov. Også på bagkant af denne opsætning.

Synkroniseringsplan: Her styres synkroniserings intervallet for din telefon. (Anbefalet: Automatisk)

Hentningsstørrelse på e-mail: Her kan du sætte en grænse, som gør det muligt for dig at undlade emails fra synkroniseringen, såfremt de er større end den valgte størrelse.

Periode til at synkronisere Kalender: Du kan her vælge hvor langt tilbage din telefon skal vise kalender aftaler. Hvis du vælger standarden på 3 dage, vil det kun være kalender aftaler 2 uger tilbage i tiden der vil være at finde på din telefon. Denne periode kan opsættes og nedsættes efter behov. Også på bagkant af denne opsætning.

For at færdigøre komme videre i opsætningen trykkes der påNæste

Synk

8. Din konto er nu et klik fra at blive opsat. Fuldend opsætningen ved at trykke på “Udført”

Bekræftelse

Din Office365-Exchange mail konto er nu opsat. Og kan nu bruges.