Hosted Exchange mailopsætning – Windows Outlook 2013/2016
Denne guide beskriver hvordan du opsætter din Exchange e-mail konto i Outlook 2013 eller 2016 på Windows.
Har du Exchange Standard eller Business, anbefaler vi “Exchange opsætning”.
Har du Exchange Basic eller Basic plus, skal du bruge “IMAP opsætning”.
Exchange opsætning
- Åben Outlook
- Tryk på “Filer”
- Tryk på “Tilføj konto”
- Udfyld kontooplysninger og tryk “næste”
Dit navn – Indtast dit navn
Mailadresse – Indtast din e-mail adresse
Adgangskode – Indtast adgangskoden til din e-mail adresse
- Sæt flueben i “Spørg mig ikke om dette websted igen” og tryk “Tillad”
- Indtast adgangskoden til din e-mail adresse og tryk “OK”
- Fjern flueben i “Konfigurer også Outlook Mobile på min telefon” og tryk “Udfør”
- Tryk “OK” og genstart Outlook.
- Din e-mail er nu opsat og klar til brug.
Fejler opsætningen?
- Kontroller, at din e-mail og adgangskode er indtastet korrekt i trin 5.
Du kan eventuelt tjekke dine loginoplysninger, ved at logge ind i webmail.
IMAP opsætning
- Åben Outlook
- Tryk på “Filer”
- Tryk på “Tilføj konto”
- Vælg “Manuel konfiguration eller flere servertyper” og tryk “næste”
- Vælg “POP eller IMAP” og tryk “næste”
- Udfyld kontooplysningerne
-
- Brugeroplysninger
Dit navn – Indtast dit navn
Mailadresse – Indtast din e-mail adresse - Serveroplysninger
Kontotype – Vælg “IMAP”
Server til indgående post – Indtast www.outlookmail.dk
Server til udgående post – Indtast www.outlookmail.dk - Logonoplysninger
Brugernavn – Skriv din email adresse.
Password – Skriv adgangskoden til din e-mail konto.
Har du glemt sin kode, se da eventuelt denne guide. - Efter ovenstående er udfyldt, tryk “Flere indstillinger”
- Brugeroplysninger
-
- Vælg fanen “Server til udgående post”
- Vælg fanebladet “Avanceret”
Server til indgående post (IMAP) – Indtast 993 og vælg “SSL/TLS”
Server til udgående post (SMTP) – Indtast 587 og vælg “Auto”- Tryk efterfølgende “OK”
- Tryk “Næste” for at afslutte opsætningen
Opsætningen testes nu.
Hvis alt er opsat korrekt, vil der komme et flueben ud for Log på serveren til indgående post og Send testmail.
- Klik på “Luk”
Herefter vil du kunne sende og modtage e-mails.
- Klik på “Luk”
Fejler opsætningen?
- Kontroller, at din e-mail og adgangskode er indtastet korrekt i trin 5.
Du kan eventuelt tjekke dine loginoplysninger, ved at logge ind i webmail.