Hosted Exchange mailopsætning – Mac Outlook 2011
Denne guide beskriver hvordan du opsætter din Exchange e-mail konto i Outlook 2011 på Mac.
Har du Exchange Standard eller Business, anbefaler vi “Exchange opsætning”.
Har du Exchange Basic eller Basic plus, skal du bruge “IMAP opsætning”.
Exchange opsætning
Fremgangsmåden for at benytte den automatiske opsætninger er som følger:
- I menuen, tryk på “Funktioner” og dernæst “Konti“:
- Klik på ikonet “Exchange-konto“, eller klik på plus ikonet i nederste venstre hjørne og vælg “Exchange…“:
- Udfyld kontooplysninger
E-mail-adresse – Indtast din e-mail adresse
Metode – Vælg “Brugernavn og adgangskode”
Brugernavn – Indtast din e-mail adresse
Adgangskode – Indtast adgangskoden til din e-mail adresse - Sæt flueben i “Brug altid mit svar for denne server” og klik “Tillad”
Outlook henter indstillingerne fra Exchange serveren (autodiscover)
- Kontoen er nu opsat.
Luk vinduet, hvorefter Outlook foretager den første synkronisering med Exchange serveren:
IMAP opsætning
- I menuen, tryk på “Funktioner” og dernæst “Konti”
- Vælg “E-mail-konto” i midten af billedet, eller klik på det lille + og vælg “E-mail“:
- Udfyld kontooplysningerne (Felterne “udvides” når email adressen er udfyldt):
E-mail-adresse – Indtast din e-mail adresse
Adgangskode – Indtast adgangskoden til din e-mail adresseBrugernavn – Indtast din e-mail adresse
Type: Vælg IMAP
Server til indgående post – Indtast www.outlookmail.dk og skriv 993 for porten
Server til udgående post – Indtast www.outlookmail.dk og skriv 587 for porten
Sæt flueben i “Tilsidesæt standardport” og “Brug SSL til at oprette forbindelse” – for både indgående og udgående post.- Klik på “Tilføj konto“
- Klik på “Flere indstillinger”
- Ud for Godkendelse, vælg “Brug oplysninger om server til indgående post” og klik “OK”
- Opsætningen er nu færdig og vinduet kan lukkes.
Bemærk at der kan gå nogle minutter, inden den første synkronisering foretages.