Opret Hosted Exchange e-mail konti

Når du har bestilt Hosted Exchange og modtaget bekræftelse på at abonnementet er oprettet, kan du oprette dine konti.

  1. Log ind på Hosted Exchange administrationen med dit brugernavn og password, som kan ses i kundecenteret.
  2. Vælg “Brugere” i menuen til venstre:
  3. Tryk på knappen “Opret ny bruger”

    Bemærk: Hvis du er administrator for flere organisationer, skal du først vælge den aktuelle organisation i feltet “Organisation”. En organisation, vil i dette tilfælde være flere domæner du har adgang til at oprette konti på.
  4. Udfyld informationerne om brugeren i fanebladet detaljer 
    Aktiv: Skal være markeret hvis kontoen / brugeren skal være aktiveret
    Fornavn: Udfyldes med fornavn på personen email adressen skal tilhøre
    Efternavn: Udfyldes med efternavnet på personen email adressen skal tilhøre
    By: Udfyldes med by navn
    Telefon (Hjem) Hjemme nummer
    Telefon (Mobil) Mobil Nummer
    Firma: Udfyldes med firmanavn
    Afdeling:  Arbejds stilling eks. Support, Salg eller Marketing osv.Brugernavn: Indtast den del af mail adrerssen der er foran @, og derefter vælges domænet i drop-down boksen
    Adgangskode: Indtast adgangskoden der skal bruges til email adressen.
    Bemærk: Adgangskoden skal være på mindst 7 tegn.
    Det anbefales at lave et stærkt password med minimum 1 stort og 1 lille bogstav, samt et tal eller specialtegn.

    • Klik på fanen Pakker

  5. Udfyld pakke-oplysningerne
    • Under E-mails, udfyld kontoens navn.
      Skriv den del af mail adressen der er foran @
      DanDomain anbefaler at navngive kontoen det samme som man har brugt til brugernavn.
    • Under Tilknyt Exchange løsning, sæt flueben i Exchange 2010.
      • Tryk på Drop-down menuen og vælg licensen der skal tilknyttes  kontoen.
    • Tryk på Gem for at oprette kontoen.