Dandomain Mail opsætning – Windows Outlook 2010

  1. Åbn Outlook 2010
  2. Vælg fanebladet “Filer”, punktet “Oplysninger”, og klik derefter “Tilføj Konto”

    OBS: Hvis det er første gang Outlook 2010 startes op (med en tom profil), vil du i stedet blive mødt af en velkomstskærm der hedder “Microsoft Outlook 2010 Start”. Hvis dette er tilfældet skal du klikke “Næste“, og derefter markere “Ja” og vælge “Næste” igen. Resten af forløbet er så identisk med guiden.

  3. Vælg “Konfigurer serverindstillinger eller yderligere servertyper manuelt“, og klik “Næste“:

  4. Vælg “Internet-e-mail” og klik “Næste“:

  5. Udfyld kontoindstillinger
    • Brugeroplysninger
      Dit navn: Skriv dit navn. Det er det navn som vises som afsender.
      E-mail-adresse: Skriv din e-mail adresse
    • Serveroplysninger
      Kontotype: Vælg “POP3
      Server til indgående post: Indtast mail.dandomain.dk
      Server til udgående post: Indtast mail.dandomain.dk
    • Logonoplysninger
      Brugernavn: Skriv din e-mail adresse.
      Adgangskode: Skriv adgangskoden til din e-mail konto.
      Har du glemt sin kode, se da eventuelt denne guide.
    • De resterende felter skal være udfyldt som vist.
    • Efter ovenstående er udfyldt, tryk “Flere Indstillinger

  6. Vælg fanen “Server til udgående post
    • Sæt flueben i “Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse”
    • Marker “Brug samme indstillinger som på serveren til indgående post”


  7. Vælg fanen “Avanceret
    • I feltet “Server til udgående post (SMTP)” skrives til 366.
    • OBS: Det er valgt, at markere “Gem en kopi af meddelelserne på serveren”.
      Hvis det vælges, anbefales det at fjerne meddelelserne efter x antal dage. Ellers vil det resultere i at email serveren fyldes op, og man derefter ikke længere kan modtage email, før man har logget ind i webmailen og slettet mails.
    • Tryk derefter “OK


  8. Tryk “Næste” for at afslutte opsætningen

  9. Outlook vil nu lave en test af kontoindstillingerne. Når disse er gennemført vælges “Luk“:

  10. Afslut opsætningen ved at vælge “Udfør“: