Nyhedsbrev A/B split test

Generelt

En A/B split test består at to nyhedsbreve, som sendes til x antal kontakter på en maillist. Der vurderes ud fra nogle bestemte parametre, hvilket nyhedsbrev, som har størst success. Derefter sendes det vindende nyhedsbrev til resten af kontakterne på maillisten.

Opret A/B split test

For at oprette en A/B split test skal der klikkes på ‘Opret nyhesbrev’:

Billede af knappen

Hvorefter følgende billede kommer frem:

FELT: BESKRIVELSE:
Navn Her angives navnet på split testen.
Maillist Her angiver man hvilken maillist A/B split testen skal laves ud fra. Det er den valgte maillistes kontakter, som der bliver sendt til.
Planlagt afsendelse Her kan der angives om testen skal sendes med det samme, eller om afsendelsen skal udskydes.
Spor ‘Åben rate’ Her sættes flueben, hvis det er åbningen af nyhedsbrevet, som skal afgøre testen.
Spor ‘Click-through rate’ Her sættes flueben, hvis testen skal afgøres ved hvor mange gangea t der bliver klikket på linkene i nyhedsbrevet.
Afgør vinder efter Her kan man sætte hvor lang tid at der skal gå før testen bliver afgjort.
Vinder er Her angives hvilke kriterier, der skal afgøre testen. Desuden kan der her angives hvor procent af kontakterne på maillisten, som testen skal sendes til.
Kopier indholdet fra A til B Denne knap kopiere indholdet fra det øverste nyhedsbrev A til det nederste nyhedsbrev B. Dette er især effektivt, hvis det kun er små ting der skal ændre i de to afsendelser.

Herefter er det muligt at oprette nyhedsbrev A og B.

Statistik for A/B split test

Hvis man ønsker at se statistik for et A/B split test nyhedsbrev, skal der klikkes på , hvorefter følgende billede kommer frem:

Her ses statistikken for nyhedsbrev A og nyhedsbrev B. I tilfælde af at testen ender uafgjort vil nyhedsbrev A vinde og blive sendt til resten af kontakterne på den valgt maillist. Se yderlig info om statistik på nyhedsbrev her.